Blog menu

Laatste blogposts

Hoe verhoog je de naamsbekendheid van je winkel tijdens de feestdagen periode?

1297 Views

Er is zoveel concurrentie en er worden zoveel cadeaus ingepakt voor de feestdagen. Hoe spring jij er uit? Sinds 1958 verkopen wij al verpakkingen en hebben daarom de meest uiteenlopende winkels en webshops als klant voorbij zien komen. Succesvolle winkels hebben een aantal punten gemeen met elkaar. In deze blog gaan wij daar dieper op in zodat dit jaar ook jouw winkel extra gaat shinen!

Hoe ga jij er voor zorgen dat jouw winkel in deze periode gaat opvallen?

Je winkel heb je helemaal gereed gemaakt voor de feestdagen drukte. De winkel is prachtig ingericht en helemaal in de feestdagen sfeer. De productvoorraad is aangevuld en het personeel staat te trappelen om te gaan verkopen. Het is een periode van hard werken, maar ook van meer omzet. Grijp daarom de kans om je naamsbekendheid te verhogen.

Kies voor een pull strategie

Een term die binnen de marketing veel wordt gebruikt is 'pull strategie'. Met een pull strategie creëer je merkvoorkeur bij consumenten, de feestdagen periode is daarom de perfecte tijd om deze strategie voor je te laten werken. Merkvoorkeur creëren kan namelijk heel laagdrempelig worden toegepast met maar weinig investering van jouw kant.

Twee concrete voorbeelden

Voorbeeld 1: een klant heeft een product gekocht en je geeft deze mee in een tas zodat ze nog verder kunnen winkelen. Deze klant ga je met een pull strategie inzetten als wandelende reclame ambassadeur. De klant loopt met jouw product in jouw tas, andere personen die het pad van jouw klant kruisen ga jij nu awareness geven. Dit betekent dat deze personen blootgesteld worden aan jouw winkel en dat de bewustwording wordt verhoogd omdat ze de tas zien bij jouw klant. Onze verpakkingsspecialisten kunnen jou precies vertellen wat er op jouw winkeltas moet staan om je naamsbekendheid te verhogen. Dit kan variëren van het vermelden van jouw logo op een papieren tas tot aan complete fullcolour custom made tassen van duurzaam materiaal.

Voorbeeld 2: je hebt een cadeau mooi ingepakt want je klant wilt deze onder de kerstboom zetten. Het ingepakte cadeaus is al een blikvanger op zich, de ontvanger zal zijn nieuwsgierigheid moeten bedwingen omdat het nog maar een paar nachtjes slapen is voordat het cadeau mag worden uitgepakt. De ontvanger wordt letterlijk naar de verpakking toe getrokken. De pull strategie gaat bij de ontvanger van het cadeau voor een hoge verwachting zorgen. Je geeft met je verpakking namelijk al een tipje van de sluier, maar de inhoud blijft geheim. Een uitstekende kans om je naamsbekendheid te verhogen is door gebruik te maken inpakmaterialen waar je winkelnaam op staan. Dit kan heel laagdrempelig door een lint te gebruiken waar je logo op staat of een sticker met jouw winkellogo en website adres.

Tip van Paco!

krullint met naam bedrukken

Maak je cadeautjes uniek met bedrukt krullint. Nieuw in de verpakkingsbranche en als eerste bij ons te bestellen voor een scherpe prijs.

Bekijk de krullint opties & prijzen

De pull strategie is perfect om nu toe te passen in je winkel verpakkingen. Wij hebben het bij alle succesvolle winkels al voorbij zien komen. Houd wel rekening met de planning. Je hebt nog maar even de tijd om de verpakkingen te gaan voorzien van je logo, het is zo december! De levertijden wijken af per verpakking, dus wacht niet te lang en neem z.s.m. contact op met een van onze verpakkingsspecialisten via [email protected].


Previous post Next post

Laat een bericht achter