Blog menu

Laatste blogposts

Hoe laat ik mijn winkel door middel van verpakkingen opvallen in de sale?

794 Views
Geplaatst in: Winkel verpakkingen

De sale, belangrijke momenten in het jaar waar je al je overgebleven artikelen tegen een lagere prijs de deur uit doet. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt tussen de concurrenten en dat bezoekers bij jou komen winkelen?

Stap 1

Er zijn een aantal dingen belangrijk als het gaat om het promoten van jouw oude collectie. Zorg ervoor dat je een opvallende etalage hebt waar mensen naar omkijken en ze aantrekt om naar binnen te gaan. Dan denk je waarschijnlijk, maar hoe kan ik dat doen?

Er zijn verschillende manieren om je etalage op te laten vallen. Zet een pop in de etalage die realistisch lijkt en de voorbijgangers aankijkt, mensen voelen zich aangesproken zodra ze aangekeken worden door een ander persoon en in dit geval pop.

Hiernaast heeft Paco Verpakkingen heel mooie SALE raamstickers, deze stickers kun je op het raam van je etalage plakken om op een leuke manier aan mensen duidelijk te maken dat je een sale hebt. Het is belangrijk om een thema in je etalage te hebben, een thema spreekt mensen aan en zorgt ervoor dat mensen een bepaalde sfeer krijgen bij je winkel.

Het tweede wat je kunt doen met je etalage is het creëren van interactie. Zorg ervoor dat er iets gebeurt in je etalage waardoor mensen aangetrokken worden en het leuk vinden om naar te kijken. Een voorbeeld van hoe je interactie kan creëren in je etalage is door een kort promotiefilmpje te laten zien of muziek af te spelen.

Sale raam stickers

Stap 2

Als je de potentiële klanten eenmaal binnen hebt is het tijd om er voor te zorgen dat de bezoekers een aankoop doen en het liefst zoveel mogelijk items. Laat de sale artikelen opvallen door er een sale label aan te hangen, deze sale labels die beschikbaar zijn in de kleuren zwart, rood, roze, geel, oranje en groen zijn ideaal om duidelijk aan te geven aan de bezoekers welke producten er in de sale zijn, zo kan er geen enkele twijfel ontstaan over welke producten er wel en niet in de sale zijn. De kleding labels zijn gemaakt van textiel waardoor ze eenvoudig opnieuw kunnen worden gebruikt.

Een ander belangrijk ding om de sale goed aan te geven is om borden boven de sale collectie te hangen met duidelijk aan te geven hoe veel procent of euro er korting is op deze artikelen. Dit trekt de klanten aan en laat wederom overtuigend zien dat ze hier op de juiste plek zijn.

Rode sale label

Stap 3

Nu de klant iets heeft gekocht in je winkel is het tijd om deze klant te binden. Met klantbinding kan je gratis meer constante omzet realiseren. Als klanten terug blijven komen in je winkel hoef je geen marketing kosten voor hen te betalen, maar blijven ze wel aankopen doen. Dubbele winst dus.

Je kan klanten binden door ze een prettige winkel ervaring te bieden, zorg dat je verkoopmedewerkers altijd positief blijven en een leuke blije toon naar de klanten overbrengen.

Ook fysiek kan je een goede klantafhandeling realiseren. Een mooie verpakking waar je de verkochte artikelen in levert is het bekendste en makkelijkste voorbeeld hiervan. Wij hebben bij Paco Verpakkingen verschillende opties om dit mogelijk te maken. Zo kun je bij ons je verpakkingsmateriaal, waaronder dozen, tape, satijnlint, stickers, en papieren tassen laten bedrukken met je eigen merk logo, dit is niet alleen presentabel goed maar ook is dit gratis marketing voor je winkel omdat mensen met deze verpakkingen rondlopen. Om te benadrukken dat er bij je winkel een sale is hebben we heel mooie satijnen linten in het zwart en rood, en stickers in het rood waar beide sale op staat die je om je verpakking heen kan doen of op de verpakking kan plakken. 

Zwart satijn lint


Previous post Next post

Laat een bericht achter