Ze blijven populair: katoenen draagtassen, oftewel tote bags. Hét alternatief voor plastic tassen en zijn populair bij consumenten. De stoffen tassen zijn niet alleen handig, maar ook een fashion item! Daarnaast kennen stoffen draagtassen veel voordelen en zijn goed in te zetten als marketingtool. Wil jij weten hoe? Lees dan snel verder.
Draagtassen als reclamemiddel
Naast verzenddozen en winkelverpakkingen verkopen wij bij Paco ook verschillende soorten stoffen draagtassen. Denk aan tassen gemaakt van katoen, jute, canvas, vilt, denim of non woven. Elke stof heeft zijn eigen uitstraling en eigenschappen. Stoffen tasjes zien er niet alleen leuk uit, maar ze zijn ook heel praktisch. Consumenten gebruiken ze om boodschappen mee te doen of het meedragen van alledaagse spullen. Vooral jongeren zie je er continu mee lopen.
De populairiteit van de tassen bij de consument, maakt het een perfecte kans om op in te spelen als bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van deze totebag's als reclamemiddel. Katoenen, vilten of non woven tassen zijn namelijk al te bedrukken vanaf 200 stuks met je eigen logo, print of ontwerp. Naast een logo kun je ook extra contactgegevens van je bedrijf laten bedrukken op de tassen. Denk aan het adres, telefoonnummer, e-mailadres of socials. Alle informatie die klanten nodig hebben om jouw bedrijf nog een keer te vinden!
Telkens wanneer een klant een aankoop doet, kun je de artikelen verpakken in de gepersonaliseerde draagtas. De klant kan het krijgen van een stoffen schoudertas bij een aankoop in vergelijking met een papieren tas als luxer ervaren. Wanneer jouw totebag ook nog eens van goede kwaliteit is met een mooi design, kunnen klanten de tas hergebruiken voor boodschappen of het meedragen van alledaagse spullen. Zo worden zowel de tassen als jouw communicatiemiddel hergebruikt.
Versterkte langdurige merkwaarden
In tegenstelling tot plastic tassen, die vaak slechts één keer worden gebruikt en daarna worden weggegooid, hebben stoffen zakken een lange levensduur. Consumenten worden steeds bewuster van hun ecologische voetafdruk bij het kopen van producten. Ze worden herhaaldelijk gebruikt, wat betekent dat het logo en de merkboodschap keer op keer zichtbaar zijn. Elke keer dat de tas wordt gebruikt, fungeert deze als een wandelend reclamebord.
Daarnaast laat het zien dat je je als bedrijf inzet voor duurzaamheid. Dit helpt bij het bouwen van een positief merkimago en kan de klantloyaliteit versterken, aangezien consumenten zich graag associëren met merken die verantwoordelijkheid nemen voor het milieu.
Het aanbieden van een gratis stoffen tas bij een aankoop of als promotiegeschenk wordt vaak gewaardeerd door klanten. Wat een positieve invloed heeft op de merkwaarden. Het gevoel van waarde en het idee dat ze iets nuttigs en duurzaams ontvangen, kan de klanttevredenheid en loyaliteit verhogen.
Alle voordelen van tote bags
Naast dat tassen gemaakt van stof een perfect communicatiemiddel kunnen zijn voor jouw bedrijf of merk kennen ze nog vele andere voordelen. Dit komt doordat ze licht van gewicht zijn, makkelijk opvouwbaar en stevig van kwaliteit. Tote bags gaan langer mee dan plastic tassen en zijn meer bestand tegen slijtage. Hierdoor kun je ze dus vaker hergebruiken!
Stoffen tassen zijn eenvoudig te reinigen, wat betekent dat ze hygiënischer zijn dan plastic tassen. Ze kunnen in de wasmachine worden gewassen, waardoor ze er weer als nieuw uitzien, zelfs na veelvuldig gebruik. Ook hebben de tassen een esthetische waarde, doordat ze in allerlei stijlen, kleuren en patronen ontworpen en bedrukt kunnen worden. Ze kunnen worden gepersonaliseerd met logo's, slogans en andere ontwerpen, waardoor ze een stijlvol accessoire zijn dat mensen graag gebruiken.
Gebruik van stoffen tassen is dus een goed marketingmiddel om in te zetten voor je bedrijf. De duurzame uitstraling, hergebruik en goede kwaliteit vergroot de merkwaarden voor de klant van je bedrijf. Zet bedrukte tote bags in als marketingtool om jou merk of bedrijf te promoten!